FAZA REALIZACJI
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
11. |
Praca nad doskonaleniem repertuaru. |
Kwiecień
maj każdego roku |
Wychowawcy,
nauczyciele
muzyki |
Ćwiczenia rytmiczne, ćwiczenia układów
choreograf.,
powtarzanie piosenek
|
Umiejętność właściwej
interpretacji tekstu, poprawne
wykonanie
utworów.
|
12. |
Wykonanie dyplomów
dla zwycięzców oraz
podziękowań dla opiekunów i sponsorów.
|
Maj
każdego roku |
P. J. Czesny,
p. M.Jabłońska |
Redagowa-
nie
tekstu, drukowanie |
Dyplomy
i podziękowania |
13. |
Przygotowanie konferansjerki. |
Maj
każdego
roku |
P. M.Jabłońska |
Redagowa-
nie
tekstu, powtarzanie
w celu utrwalenia i
poprawienia
dykcji.
|
Sprawne poprowadzenie
festiwalu. |
14. |
Powołanie jury. |
Maj
każdego
roku |
E. Bąk
J. Czesny
M. Jabłońska |
Wysłanie zaproszeń z
prośbą o pracę
w jury festiwalu.
|
Ustalenie składu jury. |
15. |
Próby generalne z
wykorzystaniem strojów i rekwizytów. |
Koniec maja, początek
czerwca
każdego roku.
|
Nauczyciele,
uczniowie |
Śpiewanie
w wykonaniu
uczniów. |
Prezentacja
utworów. |
16. |
Wykonanie dekoracji sali w GOK w
Wolanowie. |
j.w. |
E. Bąk
J. Czesny
M. Jabłońska
|
Zamontowa-nie przygotowa-nych elementów
dekoracji.
|
Udekorowana sala. |
FAZA KOŃCOWA |
1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
17.
|
a)
Konkurs Piosenki Ekologicznej w GOK w Wolanowie.
b)
Poczęstunek dla
uczestników
festiwalu.
c)
Ogłoszenie
i nagrodzenie
zwycięzców i
innych
uczestników
festiwalu.
|
Koniec
maja,
początek
czerwca
j. w.
j. w. |
Nauczyciele z
reprezentacjami
uczniów z
poszczególnych
szkół.
Wszyscy
uczestnicy.
Jury, zaproszeni
goście. |
Prezentacja piosenek,
słuchanie
wykonawców.
Wspólne
spotkanie
organizatorów,
uczniów i nauczycieli
Ocena repertuaru.
|
Wysłuchanie
przygotowanych
piosenek w
wykonaniu
reprezentantów
szkół.
Integracja
uczniów i
nauczycieli
z terenu gminy
Wolanów.
Radość nagrodzonych,
nagradzających
i innych
uczestników
festiwalu.
|
I.
Terminy konsultacji:
1 raz w tygodniu w okresie styczeń - czerwiec każdego roku.
II.
Termin prezentacji
projektu:
Z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska (koniec maja,
początek
czerwca
każdego roku ) w GOK w Wolanowie odbędzie się festiwal
piosenki ekologicznej „ Ekośpiewki ”. Przybędą reprezentacje
innych szkół
wraz z opiekunami, które wezmą udział w festiwalu. Zaproszeni
goście, jury
wysłuchają przygotowanego repertuaru. Następnie zostaną wyłonieni
i nagrodzeni zwycięzcy i uczestnicy konkursu.
III.
Kryteria oceny prezentacji:
1)
dobór repertuaru,
2)
wykonanie,
3)
ogólne wrażenie
artystyczne,
4)
dodatkowe punkty będą
przyznawane za teksty autorskie.
Za kryteria 1-3
jury przyznaje od 0 do 5 punktów, za kryterium 4 dodatkowe 2
punkty.
IV.
Ewaluacja:
-
kwestionariusz ankiety dla
nauczycieli - załącznik nr 1
-
kwestionariusz ankiety dla
uczniów jako zaangażowanych i
odbiorców- załącznik nr 2
Ankieta ewaluacyjna dla nauczycieli
Prosimy Państwa o wypełnienie poniższej ankiety. Na podstawie
odpowiedzi będziemy
mogły
ocenić, czy zorganizowany przez nas Międzyszkolny Festiwal
Piosenki Ekologicznej
spełnił Państwa
oczekiwania. Prosimy o zaznaczenie oceny w skali 1 – 6 lub
podkreślenie
odpowiedzi TAK lub NIE.
Dziękujemy!
Jak ocenia Pani / Pan w skali 1 – 6:
1.
Przygotowanie imprezy ze strony organizatorów
1
2 3 4 5 6
2.
Kryteria zawarte w regulaminie konkursu
1
2 3 4 5 6
3.
Treści edukacyjne i wychowawcze imprezy
1
2 3 4 5 6
Czy taki festiwal powinien być organizowany
w przyszłości?
TAK NIE
Co według Pani / Pana należałoby zmienić?
................................................................................................................................................
Uwagi:
...............................................
Opracowały:
Ewa Bąk, Joanna Czesny, Małgorzata Jabłońska
Ankieta ewaluacyjna dla nauczycieli
na temat I Międzyszkolnego Festiwalu Piosenki Ekologicznej „
Ekośpiewki”
( zestawienie zbiorcze )
Ankieta została przeprowadzona dn. 05 czerwca 2003 r. wśród 12
nauczycieli –
opiekunów ze szkół: PSP w Bieniędzicach, PSP w
Mniszku, PSP w Wolanowie
i PSP w Sławnie, którzy przygotowywali
uczestników festiwalu.
Wyniki
ankiety:
Jak ocenia
Pani / Pan w skali 1 – 6:
1.
Przygotowanie imprezy ze strony organizatorów
5 osób – 6p. , 5 osób – 5p. , 2 osoby – 4p.
2.
Kryteria zawarte w regulaminie konkursu
5 osób – 6p. , 2 osoby – 5p. , 3 osoby – 4p. , 2 osoby – 3p.
3.
Treści edukacyjne i wychowawcze imprezy
8 osób – 6p. , 4 osoby – 5p.
Czy taki
festiwal powinien być organizowany w przyszłości?
Tak –
12 nie – 0
Co według
Pani / Pana należałoby zmienić?
Pojawiły się
dwie uwagi dotyczące kryteriów oceny zawartych w regulaminie i
organizacji
czasu
oczekiwania na werdykt jury.
Wnioski:
-
ankietowani wysoko ocenili treści edukacyjne i wychowawcze
imprezy oraz przygotowanie
jej ze strony organizatorów,
-
wszyscy ankietowani wyrazili opinię, że taki festiwal
powinien być organizowany
w przyszłości,
-
należy doprecyzować niektóre punkty regulaminu, szczególnie
te, które dotyczą
kryteriów oceny,
-
zagospodarować czas oczekiwania na werdykt jury.
Opracowały:
Ewa
Bąk
Joanna Czesny
Małgorzata Jabłońska
Ankieta ewaluacyjna dla uczniów
Prosimy o ocenę
festiwalu. Swoje uwagi zaznacz poniżej.
1.
Oceń w skali 1- 6
a)
organizację festiwalu:
1 2 3 4 5 6
b)
zaangażowanie uczestników:
1 2 3 4 5 6
c)
na ile, dla Ciebie, festiwal był interesujący:
1 2 3 4 5 6
2.
Czy impreza:
a)
integrowała uczniów z różnych szkół
TAK RACZEJ TAK NIE
b)
uczyła właściwego współzawodnictwa
TAK RACZEJ TAK NIE
3.
Czy chciałbyś w przyszłym roku uczestniczyć w takiej
imprezie?
TAK RACZEJ
TAK NIE
4.
Co Ci się szczególnie podobało?
.......................................................................................................................
5.
Co według Ciebie należałoby zmienić?
.......................................................................................................................
Opracowały:
Ewa Bąk, Joanna Czesny, Małgorzata
Jabłońska
Ankieta ewaluacyjna dla uczniów na temat
I Międzyszkolnego Festiwalu Piosenki Ekologicznej „Ekośpiewki”
( zestawienie zbiorcze )
Ankieta została
przeprowadzona dn. 05 czerwca 2003 r. Wzięli w niej udział tylko
chętni uczestnicy festiwalu. Wypełniono 40 kwestionariuszy.
Wyniki ankiety:
1. Oceń w skali 1- 6
a)
organizację festiwalu
30 osób – 6p.
, 10 osób – 5p.
b)
zaangażowanie uczestników
35 osób – 6p.
, 5 osób – 5
p.
c)
na ile, dla Ciebie, festiwal był interesujący
30 osób – 6p.
, 8 osób – 5p. , 2 osoby – 4p.
2. Czy impreza:
a) integrowała uczniów z różnych szkół
TAK-
29 RACZEJ TAK - 11 NIE -
0
b) uczyła właściwego współzawodnictwa
TAK -
30 RACZEJ TAK - 10 NIE - 0
3. Czy chciałbyś w przyszłym roku
uczestniczyć w takiej imprezie?
TAK-
31 RACZEJ TAK - 7 NIE - 2
4. Co Ci się szczególnie podobało? (
najczęściej powtarzające się odpowiedzi )
Wykonanie piosenek.
Poczęstunek dla dzieci.
Wspólna zabawa.
Poznałam nowe koleżanki.
Nagrody rzeczowe.
5. Co według
Ciebie należałoby zmienić? ( najczęściej powtarzające się
odpowiedzi )
Warunki lokalowe – za mała sala w GOK- u,
za dużo dzieci.
Więcej słodyczy i nagród dla uczestników.
Wnioski:
-
ankietowani wysoko ocenili organizację festiwalu i
zaangażowanie uczestników,
-
dla większości ankietowanych festiwal był interesujący,
integrował uczniów z różnych
szkół i uczył właściwego współzawodnictwa,
-
większość ankietowanych w przyszłości chciałoby
uczestniczyć w takiej imprezie,
-
należy w roku następnym pozyskać więcej funduszy na zakup
atrakcyjniejszych
nagród i większej ilości słodyczy.
Opracowały:
Ewa
Bąk
Joanna Czesny
Małgorzata
Jabłońska
PROJEKT I
GMINNEGO KONKURSU
WIEDZY: „BEZPIECZNIE DO CELU Z PZU”
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W SŁAWNIE
Autorki i koordynatorki projektu:
Maria Sentkiewicz i Bożena
Schabowska
Wykonawcy projektu:
Uczniowie klas V - VI – uczestnicy
zajęć koła plastycznego,
Czas
trwania projektu:
luty-maj 2005
Główne założenia projektu:
è
W realizacji projektu uczestniczą członkowie koła
plastycznego, uczniowie kl. V, VI
è
Praca nad realizacją projektu przebiega dwutorowo:
o
Indywidualne ćwiczenia z instruktorem (doskonalenie
techniki jazdy na rowerze),
o
Działania grupy pod kierunkiem liderów i opiekunów.
è
Projekt składa się z 4 etapów (części):
Etap 1: styczeń 2005
Zainicjowanie projektu. Opracowanie
regulaminu konkursu
Etap 2: luty 2005
Pozyskanie sponsora. Prośba do dyrekcji PZU z
Radomia.
Etap 3: marzec – maj
przygotowanie konkursu
Etap 4: maj 2005.
Podsumowanie pracy.
Temat projektu: I GMINNY KONKURS
WIEDZY:
" BEZPIECZNIE DO CELU Z PZU”
1. Cele:
è
Popularyzacja bezpiecznego zachowania na drodze.
è
Promowanie wiedzy na temat zwiększenia
bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
è
Kształtowanie prawidłowej postawy bezpiecznego
zachowania się w różnych sytuacjach stwarzających zagrożenie.
è
Przybliżenie działalności policji.
è
Uświadomienie młodzieży przyczyn występowania
zagrożeń wynikających z nieznajomości przepisów drogowych oraz
wynikających z tego konsekwencji.
è
Promocja szkoły.
2. Odbiorcy:
nauczyciele, zaproszeni goście, rodzice,
społeczność lokalna
3. Koordynator projektu:
P. Maria Sentkiewicz, P. Bożena Schabowska
4. Termin realizacji:
styczeń – maj 2005
5.
Harmonogram działań:
ZADANIA |
TERMIN |
ODPOWIEDZIALNY |
-
Opracowanie regulaminu
|
do 30. 01.2005 |
Maria Sentkiewicz
Bożena Schabowska |
-
Przydział zadań dla poszczególnych uczniów
-
Ustalenie kryteriów oceny poszczególnych zadań.
-
Określenie czasu realizacji i terminarza spotkań. |
do 15.02.2005 |
Maria Sentkiewicz
Bożena Schabowska |
-
Praca nad zadaniami. |
do 30.04.2005 |
Maria Sentkiewicz
Bożena Schabowska |
-
Określenie stanu zasobów i potrzeb. |
do 30.04.2005 |
Maria Sentkiewicz
Bożena Schabowska |
-
Przygotowanie zaproszeń.
-
Wykonanie dekoracji.
-
Zakup nagród |
do 30.03.2005
do 30.04.2005 |
Maria Sentkiewicz
Bożena Schabowska |
-
Konkurs |
20.05.2005 |
Maria Sentkiewicz
Bożena Schabowska |
-
Ocena pracy grup. |
20.05.2005 |
Maria Sentkiewicz
Bożena Schabowska |
6. Zadania dla grup
a)
Uczestnicy konkursu rozwiązują test, w którym muszą wykazać się
znajomością przepisów ruchu drogowego (pięciu uczestników konkursu
wspólnie rozwiązuje
otrzymany test w czasie 30 minut, za wszystkie
poprawne odpowiedzi drużyna
otrzymuje 20 pkt).
b) Test
sprawnościowy jazdy rowerem po rowerowym torze przeszkód
(pięcioosobowa drużyna typuje jedną osobę do jazdy na rowerze, za
poprawnie i regulaminowo
przejechany tor drużyna otrzymuje 20 pkt).
c) Działalność twórcza. Wykonanie rzeźby z
materiałów odpadowych: „Mój kubraczek- drogowy znaczek”.
7. Terminy konsultacji:
Dowolny termin ustalony z opiekunem.
8. Prezentacja (realizacja) projektu:
20 maja 2005
9. Kryteria oceny:
v
Prawidłowo rozwiązany test
v
Prawidłowo przejechany rowerowy tor przeszkód
v
Różnorodność elementów składowych pracy
v
Estetyka pracy
v
Wrażenie ogólne
v
Pomysłowość
v
Zgodność z tematem
10. Ewaluacja.
Ankietowanie uczestników imprez
Ankieta dla uczestników projektu Konkursu
„Bezpiecznie do celu
z PZU”
Spróbuj ocenić pracę swojej grupy. Pomoże to w doskonaleniu
i osiągnięciu lepszych
efektów.
Wstaw znak X do
odpowiedniej rubryki, zgodnie z Twoją oceną.
Wskaźnik postawy |
TAK |
NIE |
CZASAMI |
Wszyscy uczniowie włączają się
do pracy w grupie. |
|
|
|
Akceptują reguły pracy
ustalone przez grupę. |
|
|
|
Okazują szacunek kolegom. |
|
|
|
Chętnie podejmują nowe
zadania. |
|
|
|
Aktywnie słuchają innych. |
|
|
|
Pomagają w rozwiązywaniu
problemów. |
|
|
|
Dziękuję.
Ocena prezentacji projektu
„Bezpiecznie do celu z PZU”
Głównym założeniem projektu była
wspólna działalność uczniów naszej szkoły zmierzająca
do zorganizowania konkursu wiedzy o
bezpiecznych zachowaniach. Uczniowie pracowali
indywidualnie i w grupach pod kierunkiem
liderów i opiekunów.
Wszyscy uczestnicy projektu wyrazili
zadowolenie z efektów wspólnej pracy. Otrzymali też pochwały i
wyrazy uznania ze strony kolegów, nauczycieli, dyrekcji szkoły i
zaproszonych gości.
Po zakończeniu uroczystości
podkreślali pomysłowość realizatorów oraz umiejętności uczniów.
Podsumowując należy zaznaczyć, że nie było uwag negatywnych.
Realizacja projektu wymagała dużo pracy i wysiłku, ale
wniosła też wiele radości i ciekawych doświadczeń.
Założone cele zostały osiągnięte, a
efekty mobilizują do podejmowania tego typu działań w
przyszłości.
Uczniowie podczas omawiania
przebiegu konkursu chętnie dzielili się swoimi wrażeniami.
Dostrzegli także pewne niedociągnięcia, których można było
uniknąć. Obiecali jednak, że w przyszłości postarają się jeszcze
bardziej.
Opracowała:
Maria Sentkiewicz
PROJEKT
PRZEDSTAWIENIA
Z OKAZJI DNIA
EDUKACJI NARODOWEJ
W WYKONANIU
KOŁA TEATRALNEGO
PUBLICZNEJ
SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W SŁAWNIE
POD TYTUŁEM:
„PRZEPIS
NA BELFRA”
Autorki i koordynatorki projektu:
Joanna Czesny, Małgorzata Jabłońska
Wykonawcy
projektu:
Uczniowie klas V
- VI – uczestnicy zajęć koła teatralnego, chóru szkolnego, koła
plastycznego,
przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego
Czas trwania projektu:
wrzesień – październik 2004
Główne założenia projektu:
è
W realizacji projektu uczestniczą wszyscy członkowie
koła teatralnego.
è
Praca nad realizacją projektu przebiega dwutorowo:
o
Indywidualne ćwiczenia z instruktorem (praca nad
rolą),
o
Działania grup pod kierunkiem liderów i opiekunów.
è
Projekt składa się z 4 etapów (części):
Etap 1: 01 – 10 września 2004r.
Zainicjowanie projektu. Opracowanie tekstu
scenariusza sztuki do inscenizacji.
Etap 2: 10 września – 13
października 2004r.
Przygotowanie przedstawienia.
Etap 3: 15 października 2004r.
Prezentacja przedstawienia.
Etap 4: 22 października 2004r.
Podsumowanie pracy.
Temat projektu: Obchody Dnia
Edukacji Narodowej – przedstawienie
pt. „Przepis
na belfra”.
1. Cele:
è
Kultywowanie tradycji szkolnych.
è
Rozwijanie i prezentowanie zdolności uczniów.
è
Kształcenie umiejętności współpracy w grupie.
è
Rozwijanie umiejętności samooceny i konstruktywnej
samokrytyki.
è
Integracja środowiska szkolnego i lokalnego.
è
Promocja szkoły.
2. Odbiorcy:
nauczyciele, uczniowie, zaproszeni goście,
rodzice, społeczność lokalna.
3. Koordynator projektu:
P. Joanna Czesny, p. Małgorzata Jabłońska –
prowadzące zajęcia koła teatralnego oraz
nauczyciele wspomagający: p. Bożena
Schabowska, opiekun koła plastycznego i p. Danuta
Paluch, opiekun chóru szkolnego.
4. Termin realizacji:
wrzesień – październik 2004r.
5.
Harmonogram działań:
ZADANIA |
TERMIN |
ODPOWIEDZIALNY |
-
Opracowanie scenariusza
-
Przygotowanie tekstów
-
Zapoznanie z tekstem |
do 10. 09. 2004r. |
Joanna Czesny
Małgorzata Jabłońska |
-
Przydział ról dla poszczególnych aktorów.
-
Podział zespołu aktorskiego na grupy zadaniowe, wybór
liderów, przydział zadań.
-
Ustalenie kryteriów oceny poszczególnych zadań.
-
Określenie czasu realizacji i terminarza spotkań. |
17. 09. 2004r. |
Joanna Czesny
Małgorzata Jabłońska
Wszyscy
Joanna Czesny
Małgorzata Jabłońska
Wszyscy |
-
Praca nad zadaniami. |
17. 09 –
13. 10. 2004r. |
Wszyscy |
-
Określenie stanu zasobów i potrzeb. |
24. 09. 2004r. |
Wszyscy |
-
Przygotowanie zaproszeń.
-
Wykonanie dekoracji, kostiumów. |
01. 10. 2004r.
13. 10. 2004r. |
p. B. Schabowska
koło plastyczne
Wszyscy |
-
Inscenizacja |
15. 10. 2004r. |
Wszyscy |
-
Ocena pracy grup. |
22. 10. 2004r. |
Joanna Czesny
Małgorzata Jabłońska |
6. Zadania dla grup
Grupa 1
a)
Praca nad rolą.
b)
Zgromadzenie materiałów i przygotowanie kostiumów dla
aktorów odgrywających role diabłów i aniołów.
Grupa 2
a)
Praca nad rolą.
b)
Opracowanie piosenek i układów choreograficznych.
Grupa 3
a)
Praca nad rolą.
b)
Wykonanie i zamontowanie dekoracji.
Grupa 4
a)
Praca nad rolą.
b)
Przygotowanie zaproszeń i ułożenie życzeń dla nauczycieli i
zaproszonych gości.
7. Terminy konsultacji:
Każdy piątek w godz. 12.20 – 14.05.
Dowolny termin ustalony z opiekunem.
8. Prezentacja (realizacja) projektu:
15 października 2004r.
9. Kryteria oceny:
è
Spełnienie wszystkich wymagań instrukcji –
realizacja założonych celów.
è
Umiejętność współpracy w grupie, planowania pracy.
è
Dotrzymanie terminów.
è
Oryginalność i ilość własnych pomysłów.
è
Systematyczność pracy grupy.
è
Estetyka i poprawność wykonania pracy.
10. Ewaluacja.
Ankietowanie uczestników imprezy.
Bibliografia
1.
Dziedzic A., Teatr i edukacja, Poznań 2001r.
2.
Fleming I., Fritz J., Teatr w szkole, Kielce 2002r.
3.
Kubiczek M., Koło teatralne w szkole podstawowej i
gimnazjum, Warszawa 2003r.
Ankieta dla uczestników projektu obchodów Dnia
Edukacji Narodowej
Spróbuj
ocenić pracę swojej grupy. Pomoże to w doskonaleniu
i
osiągnięciu lepszych efektów.
Wstaw
znak X do odpowiedniej rubryki, zgodnie z Twoją oceną.
Wskaźnik postawy |
TAK |
NIE |
CZASAMI |
Wszyscy uczniowie włączają się do pracy w
grupie. |
|
|
|
Akceptują reguły pracy ustalone przez grupę. |
|
|
|
Okazują szacunek kolegom. |
|
|
|
Chętnie podejmują nowe zadania. |
|
|
|
Aktywnie słuchają innych. |
|
|
|
Pomagają w rozwiązywaniu problemów. |
|
|
|
Dziękuję.
Projekt zajęć
edukacyjnych w kl. VI
pt. „Oferty
naszych biur podróży”
Autorka i koordynatorka projektu:
Małgorzata Jabłońska
Wykonawcy projektu:
Uczniowie kl. VI
Czas trwania projektu:
1 miesiąc
Zajęcia edukacyjne realizowane
metodą projektu są podsumowaniem pracy nad powieścią
J. Verne`a pt. „W 80 dni
dookoła świata”. Na ostatniej lekcji poświęconej książce
uczniowie prezentują
przygotowane wcześniej foldery zawierające oferty biur podróży.
Praca nad folderami
przebiegała w losowo dobranych grupach (maksymalnie 5-osobowych),
także losowanie
zadecydowało o przydziale tematów do realizacji. Sposób wykonania
folderów i forma
prezentacji były dowolne. Projekty – przygotowane foldery
wzbogaciły
wystawę prac uczniów.
Temat:
Oferty naszych biur podróży (w oparciu o
powieść J. Verne`a pt. „W 80 dni dookoła świata”).
1. Cele:
è
Wzbogacanie wiedzy o
świecie.
è
Kształcenie
umiejętności wyszukiwania i wykorzystywania odpowiednich
fragmentów
tekstu literackiego.
è
Doskonalenie
umiejętności wykorzystywania wiedzy z innych lekcji (przyroda,
historia).
è
Kształcenie
umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji (np.
encyklopedia,
Internet, czasopisma, albumy,
atlasy).
è
Rozwijanie
umiejętności planowania działań swoich i zespołu.
è
Współpraca w grupie.
è
Rozwijanie
umiejętności prezentowania efektów pracy grupy.
è
Nauka aktywnego
słuchania prezentacji kolegów.
è
Kształcenie
umiejętności dokonywania samooceny.
è
Realizacja ścieżki
czytelniczo – medialnej.
2.
Odbiorcy:
Uczniowie kl.
VI.
3.
Koordynator projektu:
Małgorzata
Jabłońska – nauczyciel języka polskiego.
4. Termin
realizacji:
Etap
I (pierwszy tydzień)
1.
Losowy podział klasy na 4 grupy.
2.
Przydział tematów do realizacji.
3.
Zapoznanie z instrukcją.
4.
Określenie czasu realizacji projektu (4
tygodnie).
5.
Wskazanie źródeł informacji:
-
powieść J. Verne`a pt. „W 80 dni dookoła
świata”,
-
encyklopedia (PWN lub multimedialna),
-
atlas geograficzny,
-
Internet,
-
podręczniki do przyrody, historii,
-
albumy,
-
przewodniki turystyczne, plany miast,
-
prasa.
6.
Zapoznanie z kryteriami oceny projektu.
7.
Ustalenie terminów konsultacji.
Etap II –
realizacja zadań (drugi – czwarty tydzień)
1.
Wybór liderów grup.
2.
Wyszukanie i zaprezentowanie na lekcji
wybranych fragmentów powieści, które
ukazują ciekawe miejsca, zwyczaje, ludzi.
3.
Gromadzenie informacji z dostępnych źródeł.
4.
Konsultacje z nauczycielem w wyznaczonych
terminach.
5.
Wykonanie folderów zawierających oferty biur
podróży.
6.
Przygotowanie prezentacji.
Etap III –
prezentacja folderów na forum klasy
1.
Ocena uczniów.
2.
Wypełnienie karty samooceny.
3.
Ocena nauczyciela.
Wypełnienie karty ewaluacyjnej na temat pracy nad projektem.
6. Zadania dla
grup
(instrukcja)
Grupa 1
Wykonajcie
folder zawierający ofertę biura podróży, które organizuje
wycieczkę na trasie:
Bombaj –
Kalkuta.
Oferta powinna
zawierać informacje o:
·
Terminie i trasie wycieczki.
·
Ciekawych miejscach i
atrakcjach turystycznych.
·
Środkach lokomocji.
·
Cenie imprezy.
Przygotujcie w
dowolnej formie prezentację oferty (czas trwania prezentacji – do
7 minut).
Czas realizacji
projektu – 4 tygodnie.
Termin
konsultacji:
pierwsza - za
tydzień ( przygotujcie wykaz źródeł informacji),
druga – za dwa
tygodnie.
Grupa 2
– trasa: Hongkong – Jokohama
Grupa 3
– trasa: San Francisco – Nowy Jork
Grupa 4
– trasa: dookoła świata
7.
Terminy konsultacji:
Pierwsza – po
tygodniu
Druga – po
dwóch tygodniach
Każdy wtorek i
piątek od 12.30
8.
Prezentacja (realizacja) projektu:
Lekcja języka
polskiego w terminie ustalonym przez nauczyciela.
9.
Kryteria oceny:
è
Oryginalność pomysłu.
(0-2p.)
è
Zawartość treściowa
(zgodność z instrukcją). (0-6p.)
è
Wykorzystanie różnych
źródeł informacji. (0-3p.)
è
Sposób wykonania
folderu (czytelność, przejrzystość, estetyka). (0-3p.)
è
Prezentacja pracy
(0-6p.):
-
Sposób mówienia (precyzja wypowiedzi,
wyrażenie zachęty,
intonacja zdaniowa). (0-2p.)
-
Wykorzystanie czasu prezentacji. (0-2p.)
-
Zainteresowanie innych uczniów. (0-2p.)
20p. – celujący
19 – 18p. –
bardzo dobry
17 – 15p. –
dobry
14 – 12p. –
dostateczny
11 – 9p. –
dopuszczający
ANKIETA EWALUACJI PRACY NAD PROJEKTEM
Zaznacz znakiem „X” swoje stanowisko
do poszczególnych pytań:
- Jak oceniasz powierzone ci zadania w
stosunku do twoich możliwości?
□
□ □
łatwe
średnio trudne trudne
- Czy w realizacji projektu pojawiły się
jakieś trudności?
□ □
tak nie
Jeśli tak, to jakie:
.......................................................................................................................
- Czy instrukcja do realizacji zadań była
dla ciebie zrozumiała?
□ □
tak nie
- Czy czas przeznaczony na wykonanie
projektu był wystarczający?
□ □
tak nie
- Czy jesteś zadowolony z pracy swojej
grupy? (podaj numer grupy – nr ...........)
□
□ □ □
tak raczej tak raczej
nie nie
Jeśli uważasz, że twoja grupa nie
wywiązała się dobrze z powierzonych jej zadań, napisz,
jakie były tego przyczyny:
......................................................................................................................
Dziękuję
|